Juleskum lanserades första gången på 1960-talet, och utöver det klassiska produkterna Juleskum Original och Juleskum Doppat, har det blivit en tradition för Cloetta att inför varje jul släppa ett årgångsskum med en ny och spännande smak. Idén väcktes 2010 då Cloetta Polka förgyllde julfirandet i många svenska hem, och sedan dess har smakerna Knäck, Vinteräpple och Pepparkaka gästspelat.
Nu är det dags för Cloetta att presentera 2015 års nyhet och det är en smak som vi alla förknippar med jul. Det är nämligen den fruktiga och söta clementinen som inspirerat till årets årgångsskum Juleskum Clementin.
- Under 2014 såldes hela 1 320 ton Juleskum vilket motsvarar ofattbara 213 miljoner Juleskum-nissar.
- I snitt äter vi 22,5 nissar per person och år.
- Trots att Juleskum säljs under en begränsad period kring julen så är originalpåsen den fjärde mest sålda godispåsen i Sverige på årsbasis.
Vad tror ni om årets smak? Är ni sugna på att provsmaka eller har ni kanske redan hunnit göra det?